2012. május 4., péntek

Csorba - ahogy nálam készül

Hogy nem lehet megunni, az már egyszer biztos.
5 napig csorbán éltünk, és lám, itthon  újra azt főztem. Próbáltam utánanézni, mitől csorba a csorba, végül abban maradtam magammal, hogy savanyú és káposztás. 

Mi kell hozzá?

Valami hús...

- Már felírtam a vásárlólistára a pulykamellfilét, amikor a hűtőben egy csomag kolbászt találtam. Nyilván az itthon maradt gyerekek vásárolták - gondoltam ideje elfogyasztani, így aztán ez került a csorbába husi helyett.

- Zöldségek, amit csak találunk otthon, vagy a piacon
(répa, zöldbab, zöldborsó, karfiol, paprika, paradicsom, hagyma, krumpli, stb)

- Savanyú káposzta, vagy fejes káposzta
(amennyiben fejes káposztát használunk, citrommal, tárkonyecettel lehet savanykássá tenni a csorbát)

- Tejföl, tárkony, babérlevél, lestyán, petrezselyem, fokhagyma, pirospaprika
- 2 tojássárgája
- olaj
- pici liszt



Hogyan készül?

Hát ugye én csak azt tudom leírni, én hogyan készítettem, hiszen ahány ház, annyi csorba...

Szóval a hagymán megpirongattam a kolbászt, majd a zöldségeket is.
A pici liszttel megszórtam, megpaprikáztam, egyszer átkevertem, és vízzel felöntöttem.
Ekkor adtam hozzá az ecetet és a citromkarikákat. Közben kóstolgattam, hogy kellemesen savanykás legyen ám!
Fűszereztem, és puhára főztem a benne úszkáló zöldségeket, és a kolbászt.
Amikor elkészült, két tojássárgáját elkevertem a levesben.

A végén rengeteg tejfölt tettünk bele, és megettük.

11 megjegyzés:

  1. Kedvencem a csorba! Honnan tudtad? :-)
    Nellynéni

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindenkinek a kedvence, így nem volt nehéz kitalálnom. :)))

      Törlés
  2. Jajj én is élek-halok a csorbáért! Amikor kinn voltunk Erdélyben, képes voltam naponta kétszer azt enni. És mindig ugyanúgy ízlett. :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát én is kibírtam volna naponta kétszer, de akkor a padlizsánt hogy ettem volna meg??? :)

      Törlés
  3. Nem tudtam, hogy fejes káposztából is készíthető...
    Jó, hogy megosztottad a recepted; megoldottad a "mit főzzek ma?" kérdést egy pár napra...! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hogy készíthető-e, azt őszintén szólva nem tudom, de én biztosan megengedem. :))))

      Törlés
  4. Még soha nem készítettem, nagyon örülök a receptnek. (Mikor kerül bele a savanyú káposzta? A többi friss zöldséggel együtt?) Köszönöm: Erika

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A káposzta a zöldségekkel együtt került bele nálam, ahogy te is tetted volna. :)))
      Erdély előtt én sem készítettem.
      Amikor húsz éve Erdélyben jártam, éppen olyan szegénység volt, hogy akkor bizony nem ettem csorbát, ha megkínálnak se ment volna le a torkomon.
      A vendéglátónk úgy szedte össze a szomszédoktól a hagymát, zsírt, amiből valami vacsorát összeütött nekünk. :(

      Törlés
  5. Szia virág!

    Nem annyira ecet és citrom , persze azzal is finom, én is azzal szoktam, hanem korpaciberével kellene savanyítani, az eredeti recept szerint.(vagy lehet kapni egy vegetahoz hasonló készítményt, aminek bors magic a neve).A káposzta opcionális mert pacal, vagy halcsorba változatban nincs káposzta, igazából bármilyen zöldség megfelel hozzá aminek idénye van.Üdv:kata

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De örülök, hogy megírtad! Köszönöm! Korpaciberének utánanézek, sajnos azt sem tudom, mi az. :((((
      Volt az étteremben pacalcsorba is, de azt nem kóstoltam meg. Halasra viszont nem emlékszem, pedig a hal ki nem maradhat nálam. :)
      A pisztráng is nagyon népszerű étel ott, abból is ettem ám! :)))

      Törlés
  6. Ez nagyon jól hangzik. Igaz, ma nincs forróság, de a nyári nagy melegben be fogom venni a repertoáromba. Köszi!

    VálaszTörlés