2011. november 23., szerda

A felesleges háztartási gépek

Nemrég olvastam el ezt az írást, és bizony elgondolkoztatott.
Nem is tudom, képes lennék-e még 12 tojásból kézi erővel piskótát sütni...hogy a többi műveletről ne is beszéljünk. Hozzászoktam a kenyérsütő dagasztójához, a mosogatógéphez, és bár nemigen van szőnyegünk, de a porszívót el sem pakolom.
Hogy a lényegre térjek, a cikk után pironkodva vallom meg, még forrócsoki készítő géppel is megajándékozott minket egyszer a Mikulás.
Mivel apró örömökre szükség van, nagyon örültünk neki, és ebben a zord időben rengeteget használjuk. :)



Amikor még lábos mellett álldogáltam, és kavartam a csokit a forró tejben, mindig szemcsés maradt a végeredmény. Ez az ügyes gép azonban valahogy úgy kever és habosít, hogy az élmény tökéletes lesz. 




13 megjegyzés:

  1. Kedves Virág!
    Én hosszú ideje nagyon környezettudatos vagyok, és végzettségem okán (vill.mérn.) értem némire a felvetését, de mindenben mégsem lehet igazat adni a cikk szerzőjének. Valóban felesleges az elektromos ceruzafaragó, meg körömreszelő, az elemes kivetítő-mutató fény és ilyenek, de tudnunk kell, hogy a legnagyobb elektromos energia falók nem ezek az aprócska gépek, hanem a légkondicionáló (amelynek használata jó árnyékolással és szigeteléssel, plusz némi tűrőképességgel kiváltható), a régi fagyasztók, stb. A mosógatógép ebbe a kategóriába sorolása viszont teljesen téves, mert a gép kax.19 literrel elmosogatja azt, amihez te felhasználnál 200 liter vizet (és a panellakásokban élők fel is használnak), amit szintén felmelegítenek gázzal vagy elektr. energiával, majd ugyanez a víz elfolyik a szennyvíz csatornán, és eljut (jó esetben)a szennyvíztelepre, ahol kezelik, rossz esetben a természetbe, ahonnan aztán mindannyiunkhoz nem kívánatos formában jut vissza. Szóval: használd ezután is azt, ami hasznos, és időt takarít meg neked, a lényeg, hogy ésszel használjuk.

    VálaszTörlés
  2. Jó volt Mesit látni:).

    Úgy tudnék örülni én is most egy bögre forró csokinak:)

    undercover: tavaly, amikor beadta a kulcsot a mosogatógépem, és elhatároztam, hogy kemény csaj leszek és kézzel mosogatok majdnem megduplázódott a villanyszámlám. Úgy számoltuk, hogy nem kell hozzá egy év és a villanyon megvan az új gép ára. A vízzel meg nem is számoltam.

    VálaszTörlés
  3. Hozzafuznem, hogy mosogatas es mosogatas kozt is oriasi kulonbseg lehet. Lehet omlo folyó víz alatt mosogatni es lehet egy nagyobb edenybe, esetleg a medence dugojat bedugva, keves vizzel mosogatni es oblogetni is. A panelben sajnos ez utobbit kizartak. Mi 4 ev mosogatogep hasznalat utan az uj helyen nem szereltunk be (nem is volt mit:)) mosogatogepet es a gyerekek is sokat ugyesedtek ezen a teruleten. (Azert hozzatartozik, hogy nekem a haztartasi munkak kozul ez az egyik kedvencem :))
    Petine

    VálaszTörlés
  4. szerintem iszonyú idegesítő és megkeseredett ember lehet a cikk írója, és főleg kiráz a hideg ettől a mérhetetlen szűk látókörű hozzáállástól, hogy a nők főznek-mosnak-takarítanak, míg a férfiak barkácsolgatnak. Egyetértek sok dologgal, persze van egy csomó marhaság is benne, de a stílus olyan botrányos, hogy elnyom minden mást.

    VálaszTörlés
  5. Örültem a cikkajánlónak, elgondolkodtatott. Nálunk is a nagymamát és régen gyerekkoromban még anyukámat láttam utoljára kézzel dagasztani, piskótát felverni. Talán nem vagyunk túl gépesítve, a házimunka kikapcsol engem és én is szeretek mosogatni. Nem árt, ha az ember szem előtt tartja a régi praktikákat, szükség lehet még arra, hogy szerényebb körülmények között is megelégedett, boldog emberek legyünk! Erika

    VálaszTörlés
  6. Csak, hogy meg lett említve az elektromos ceruzahegyező. Lányunk elsős és minden reggel ceruzahegyezés. Jó pár jó minőségű ceruzahegyező kipróbálása, kidobálása után befektettünk egy elektromosba. Azóta is áldom a feltalálóját.Nagyon bevált!:))

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm, hogy megnyugtattatok. :)
    Undercover, légkondink még nincs. Nem is kellett az energiafelhasználáson elszörnyülködnünk. Elég volt hozzá annyi, hogy Lucához egyik nyáron azért nem jött át a barátnője, mert nálunk nincs légkondi, és neki melege volt.
    Akkor rádöbbentem, milyen nehéz lenne nyáron kimozdítani őket a lakásból, ha volna légkondink.
    Bergamott, nekünk most adta be a kulcsot a mosogatógép. 10 éve szolgált hűségesen, és tessék. Pont karácsony előtt...ebben én összeesküvést sejtek. :)
    Petine, persze, mindent lehet, és egyetértek ebben Erikával is, nem szabad ezektől a gépektől függővé tennünk a komfortérzetünket, melyet néha hajlamosak vagyunk összekeverni a boldogsággal is.
    Zsófi, igen, a stílus engem is elrettentett kicsit. :)
    Marty, nekünk nagyon beváltak a hagyományos hegyezők, csak néha hólyagos lesz az ujjam. :)De mára már mindenki megtanult hegyezni, ez is olyan nagy lépés volt a családi életünkben, mint amikor mindenki szobatiszta lett. :)))))

    VálaszTörlés
  8. Kamilla is szeret hegyezni, csak mire odanézek a fél ceruza már nincs meg...tudom meg lehet ezt beszélni:)))Köszi Virág, nagyon szeretlek olvasni, ötleteket venni tőled!

    VálaszTörlés
  9. A mi mosogatógépünk is a múlt héten ment tönkre, kb. 14 éves volt, még az elözö tulajdonostól örököltük. Az új gépünk tegnap elött érkezett meg. Egy mosogatáshoz 15 l vizet használ, de van vmi különleges program is hozzá, amelyik 10 l vízzel elmosogat (egy bizonyos tabletta kell hozzá). Abban a pár napban, amíg én mosogattam, bizony minimum a dupláját elhasználtam ennek a vízmennyiségenk, pedig dézsában mosogattam. De vagy elötte le kellett öblítenem az edényeket, vagy közben kellett mosogatóvizet cserélnem, mert különben koszos lett a víz. Ráadásul, természetesen mosogatás után is le kellett öblíteni az edényeket, hogy ne a vegyszer száradjon rájuk. Az idötényezöröl pedig még nem is beszéltem.
    A szárítógépem tudom, hogy luxusnak számít, de így télen nagyon imádom: nem kell 3 nap, hogy beszáradjank a dolgok. Nyáron pedig sokat teregetek ki a kertbe és alig használom a gépet.
    Most vettünk elektromos fogkefét is és egyszerüen máshogy tisztít, mint én a hagyományossal. Én nagyon ellene voltam az elektromos fogkefének, de végülis imádom: valahogy úgy érzem sokkal tisztábbak a fogaim, mint a hagyományos fogmosás után (persze, lehet, hogy csak beképzelem:-)).
    Ha pedig elképzelem, hogy 1kg lisztböl, 10 tojásból és kb 3l folyedékból kézzel kéne palacsintatésztát készítenem....hát kiráz a hideg. Vagy hogy a krémleveshez kézzel törjem át a szürön a zöldségeket... nem hiszem, hogy gyakran ennénk krémlevest. A kenyérsütögépet én föleg csak dagasztásra használom, de ezt a funkcióját nagyon kedvelem.
    A forró csoki készítögépbe pedig beleszerettem. A gyerekeim imádnák! :-)

    VálaszTörlés
  10. Sziasztok!
    Engem a forró csoki érdekel. :) Pontosabban ami benne úszik! Az marshmallow??? Tényleg finom együtt?

    VálaszTörlés
  11. Zsófi, finom bizony! A marshmallow megolvad, és nayon finom! :)

    VálaszTörlés
  12. Valamikor régen én is megvettem minden háztartási gépet,amit csak lehetett.Ma meg az ellenkező végletbe estem:amit csak lehet,hagyományos módon csinálok.Elegem volt abból,hogy mosogassam a konyhai gépeket,és nincs is elég helyem az elpakolásukra.Ami nélkülözhetetlen nekem,az az (automata) mosógép,vasaló,fridzsider;keverőgép,aprító,és talán egy kisebb 14 baros kávéfőző (kávéínyenc-kávéfüggő vagyok),de ez még nincs. Jó a mosogstógép,de meg lennék nélküle,és kényelmes a mikró,de ha tönkremegy, gőzsütővel melegítem az ételt,vagy hagyományosan,mert az egézségesebb.
    Sok hülye kisgépem volt,amiket megúntam:fritőz,kontaktgrill,tojásfőző,gofrisütő,szendvicssütő,tea-főző,fagylaltgép,késes kávédaráló,turmix (jobb a botmixerré is alakítható aprító).
    Mindig szerettem a mechanikus gépeket,pl.nagymamám tálas,tekerős habverőjét,vagy a kézi kávédarálót (ami ínyenceknek való, jobb őlményt ad,mint a "késes kávéroncsoló").

    VálaszTörlés
  13. Valamikor régen én is megvettem minden háztartási gépet,amit csak lehetett.Ma meg az ellenkezo végletbe estem:amit csak lehet,hagyományos módon csinálok.Elegem volt abból,hogy mosogassam a konyhai gépeket,és nincs is elég helyem az elpakolásukra.Ami nélkülözhetetlen nekem,az az (automata) mosógép,vasaló,fridzsider;keverogép,aprító,és talán egy kisebb 14 baros kávéfozo (kávéínyenc-kávéfüggo vagyok),de ez még nincs. Jó a mosogstógép,de meg lennék nélküle,és kényelmes a mikró,de ha tönkremegy, gozsütovel melegítem az ételt,vagy hagyományosan,mert az egézségesebb.
    Sok hülye kisgépem volt:fritoz,kontaktgrill,tojásfozo,gofrisüto,szendvicssüto,tea-fozo,fagylaltgép,késes kávédaráló,turmix (jobb a botmixerré is alakítható aprító).
    Mindig szerettem a mechanikus gépeket,pl.nagymamám tálas,tekeros habverojét,vagy a kézi kávédarálót (ami ínyenceknek való, jobb olményt ad,mint a "késes kávéroncsoló").
    Andrea

    VálaszTörlés