2013. április 12., péntek

Levizsgáztak:)

Említettem már, hogy a félévi vizsga után úgy láttam, túl magas labda volt Emesének a 14 témazáró dolgozat megírása és a szóbeli számadás. Két napon keresztül folyamatos vizsgahelyzet, félóránként más-más tantárgyból, össze-vissza (matek témazáró után nyelvtan szóbeli, majd egy töri szóbeli, és mondjuk egy termi írásbeli....követhetetlen volt számomra is.)
Persze, állta a sarat, de éreztem, hogy a végére már semmi kedve nem volt ahhoz, hogy bármire legalább megpróbáljon válaszolni akkor is, ha hirtelen semmi értelmes nem jut eszébe.
Elhatároztam, hogy ezen változtatunk. Szerencsére a suli teljesen megértette a kérést, így tegnap megejtettük a negyedéves vizsgákat.
Hajnali indulás, pici késéssel fűszerezve, de megérkeztünk. 
Egy nap alatt végeztünk, gyerekeknek már ismerős környezet, ismerős arcok. 
Mesi is tudta, mi vár rá, egy tanóra alatt 3 témazárót lenyomott. 
A termi-töri-angol 1-1 pici hibával, de ötös, a matekban egy részfeladatot kifelejtett, egy egyenletet rosszul ellenőrzött. 
Na ez megérne egy misét, jót nevettünk a módszeren a tanárnővel együtt. Annyira eredeti volt, hogy le sem vonta miatta a pontot.
Mesinek ugyanis kijött a jó eredmény, X=10, és elkezdett visszafelé számolni. Ha elosztottam mindkét oldalt kettővel, akkor most megszorozta,  ha elvont mindkét oldalból kettőt, akkor most hozzáadta...Végül csodák csodája kijött neki az eredeti egyenlet.

Soma cseppet szétszórtabb volt, mint első alkalommal. A matekban kifelejtett egy részfeladatot például, így az ötöse biztosan ugrott. Az angol javítását megvártuk, az ötös lett, de a többit majd levélben kapjuk meg.
Összességében nagyon jó ötlet volt kisebb részekre szabni a tananyagot, javaslom mindenkinek, aki nagyobb gyerekeket tanít otthon.
Most egy hét szünetet tartunk, csak olvasunk, és a projekt-feladatokat készítjük el.
mindenkinek nagyon köszönjük a ránkgondolást, a sok-sok kedves levelet,sms-t.



8 megjegyzés: