2013. február 28., csütörtök

Tengerimalac szaporulat

A történet tőmondatokban:
Kaptunk egy kismalacot, Linzert. Tuti lány.
Pár hét múlva kaptunk még egy kislányt, ő Tornádó.


Csincsi vasárnap kitakarította a ketrecet.
Minden renden volt.


Ma este megint nekiállt ketrecet takarítani, de amint felemelte a házat,nagyot nézett.


Három malacka volt...


Most áruljátok el, hogyan lehetséges?
Két kislány malacnak ugye nem lesz szaporulata.
Megnéztem, kb két hónap a vemhesség.
Tornádó nem lehetett vemhes,mikor idekerült hozzánk, mert ennek már bő három hónapja.
Nagyon úgy néz ki, hogy Tornádó a mama, őutána koslat a picike.
Másrészt nagyon furi, hogy csak 1 malacka lett.
Kérdések sokasága....valaki tudja rá a választ esetleg?

17 megjegyzés:

  1. A tengeri malac újdonsült kicsinye nem kisebb? Én külső beavatkozót gyanítanék a helyedben... :)

    VálaszTörlés
  2. az egy malacka előfordul, az normális ;)

    VálaszTörlés
  3. Nemrég a fiókák keltek ki, most a tengerimalacok, a madarak kékek, a malackák két anyától származnak - nálatok semmi sem lehetetlen! :)
    Ági :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon cuki! Holnap megyünk malacnézőbe!
    Zsuzsa

    VálaszTörlés
  5. Valamelyik családtagod kapott egy kis tengerimalacot, és becsempészte a többihez. Esetleg valami betörő. Móni

    VálaszTörlés
  6. ha a gyerekek iskolába járnának, azt mondanám, h egyikük osztálytársának a szülei kidobással fenyegették a kismalackát :))

    VálaszTörlés
  7. :))))
    Zsuzsa, gyertek, nagyon várunk!
    Tornádó a szoptatós mama! :)
    Móni, én is gondoltam erre, de nem. Állítják, hogy senki sem ludas ebben.
    Niki, én Csincsire gyanakodtam, de kikérte magának.
    :)))

    VálaszTörlés
  8. Szoptatós mama ugye csak úgy lesz, ha ő szülte, bocsánat, ellette. Vagyis Tornádó vemhes. Ha 3 hónapnál régebben került hozzátok, akkor Linzer a ludas és Linzer nem lány!
    Amúgy az teljesen normális, ha csak egy malacka születik, gyakori ez tengerimalacéknál, nekem is voltak, tudom.
    Amúgy pedig fogjátok meg Linzert, és ha a lába közötti dolgot picit megnyomjátok, akkor ki fog ugrani a bizonyíték, hogy fiú. :-D Ha nem az, akkor esetleg még szeplőtelen fogantatás is lehetett, de erre azért nem gyanakodnék. ;-)

    VálaszTörlés
  9. Gabka, fényes logikámmal én is erre jutottam:)))
    A pontos idekerülésének időpontját nyomozom éppen, mert ugye pont róla nem írtam a blogon, így csak tapogatózom az emlékeim között.

    VálaszTörlés
  10. Az újszülött tengerimalacok szerintem kisebbek... Ez mondjuk akár magyarázat is lehet arra, hogy miért csak egy. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kikocs, simán lehet 4 napos már. Vasárnap este még tuti ketten voltak, de ugye nem emelgettük a házukat azóta. Csütörtök estig 4 nap telt el.

      Törlés
  11. Én is elég nagynak találom, nekem született régebben és az egész apró volt. De lehet, hogy már a malackák sem a régiek. :) Elsőre én is a csempészésre gondoltam..

    VálaszTörlés
  12. Nálunk az akváriumban HÓNAPOKIG csak lány guppik voltak (itt egyértelmű (nek kéne lenni) a nemi kérdés, majd egy csomó apróka született...:) Azóta is talány...

    VálaszTörlés
  13. Nem annyira picik a t-malacok, ha nem sokan vannak. Szóval az egyke t-malac elég nagy is tud lenni. :-)
    Nálunk is hiperűrsebességgel szaporodtak a malacok anno, két malaccal kezdtem és azt vettem észre, hogy már harmincan vannak... De a pénztárcámnak jót tett, mert elvittem az összes kicsit egy kisállatkereskedésbe, ott átvették őket és mind gazdihoz került előbb-utóbb. Az állatkertbe akartam bevinni első körben, mondván, ott úgyis annyi van, elfér még néhány, de szólt egy ismerős, hogy ne legyek naiv, az állatkertben arra tartják a malacokat, hogy legyen mit megetetni a kígyókkal... inkább eladtam és így anyagilag is jobban jártam.
    Ha jó nagy t-malactenyészet lesz nálatok, a gyerekek is jó kis zsebpénzhez jutnak, csak beviszik edzésre, barátaikhoz stb. a malacokat, tuti mind eladják. :-) A fenntartási költsége pedig a malackáknak minimális. Felkajálnak minden konyhai hulladékot (salátával vigyázni, meg almahéjjal, ugyanis legtöbbször vegyszeresek és attól meghalnak) tavasztól őszig pedig simán elég kimenni az árokpartra egy nagy marék zöld fűért, imádják és hálásak lesznek érte. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gabka, elgondolkozunk a lehetőségen :)
      A nyomozásban továbbjutva mindkét malacka lány, valószínűleg tehát Tornádót a kicsinyeikkel együtt kaptuk.

      Törlés