2013. május 9., csütörtök

Tölcsér házilag

Tegnap ünnepeltük a fagyi napját, most bolti fagyival, de hogy valami stílusos is legyen benne: házi tölcsérrel.


Nos, a házi tölcsér nem csupán kísérete a fagyinak, hanem önmagában is finom, laktató édesség.

A hozzávalók:
10 tölcsérhez

3 tojásfehérje
10 dkg porcukor
15 dkg liszt
10dkg olvasztott vaj

Én ostyasütőben készítettem, de állítólag sima gáz/villanysütőben is elkészül.
Sütőpapírra kell kenni a masszát, és sütni. Egyszer csak pöndörödni kezd a széle, meg barnulni, és akkor kész.

Az ostyasütőben sem leányálom, az első ilyen lett:


A második már jobb, és innentől a többivel nem volt gond.


Egy kanálnyi masszát rátettem az ostyasütő lapjára, rácsuktam a tetejét, és vártam kb 5 percet.


A jól formázható, megsült lapot egy ilyen formára tekertem rá.


Ezen hagytam kihűlni, majd az alját és tetejét csokiba mártottam.
Az alján ez befoltozta a kis lyukat, így ott sem csepeg ki a fagyi.


Kész!


Aztán Mesi mondta, hogy ő jobban szereti az ostyakelyhet, csináljak azt is.
Én, mint internettel fertőzött háziasszony rögtön a muffinsütőt kaptam elő.
Csakhogy iszonyatosan forró tésztát nem bírta a kezem, így egy pohár segítségével szorítottam a formára.


Szóval kehely is készült.



Az ostyasütőt egyébként nagyon szeretjük, ebben készül a házi sajtostallér is, melynek nincsen párja!


9 megjegyzés:

  1. Köszönjük az ötletet! Nagyon jó!

    VálaszTörlés
  2. Nagy szellemek, en holnap a kadetjaimmal fagyit fogok csinalni, de a ketzacskos, sosjegkockas verziot. Megcsinalhatnad Somaval, mint fizikakiserlet ;)
    Tolcser nem lesz, majd kieszik a zacskobol.
    Itt egy szep fenykepes bemutato:
    http://www.sciencemuseum.org.uk/~/media//Educators/Educators_downloads/icecream_in_bag.ashx

    Itt pedig egy csomo nagyon todomanyos szakkifejezes es magyarazat:
    http://chemistry.about.com/cs/howtos/a/aa020404a.htm

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zsuzsi, tavaly megcsináltuk, és tényleg nagyon élvezte Soma! :)

      Törlés
  3. Itt a linkje!
    http://gyereketeto.blogspot.hu/2012/07/malnaszorp-es-zacskos-fagyi.html

    VálaszTörlés
  4. Az esernyő alakú forma az ostyasütő tartozéka?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen! De ha meghajtod kartonból, és bevonod alufóliával, tökéletes lesz. :)

      Törlés
  5. Nagyon jó! Köszönet a receptért:-)

    VálaszTörlés
  6. Remek, hogy pont most írtad! Tegnap volt az első itthoni fagyizás az idén. Tavaly vettem ilyen ostyasütőt, de nagyon nem ment...:( De majd most a recepteddel!!!:-)

    VálaszTörlés