2013. március 24., vasárnap

Húsvéti csokivadász

Tegnap kikísérleteztem az idei csokialternatívát.
Apróra vágtam mandulát, mazsolát. Egy fém sütiszaggatót belülről vékonyan megolajoztam, rátettem egy sütőpapírra, majd beleszórtam a mandulát-mazsolát.


Mikróban felolvasztottam egy tábla jó minőségű csokoládét. Kimentem a cuccal a teraszra, és ott kanalaztam a formába.
Ha nincs teraszunk, vagy erkélyünk, akkor figyeljünk rá, hogy hideg legyen a tálca/tepsi, melyre a sütőpapírt terítettük. Ez azért fontos, hogy rögtön megdermedjen a csoki, ne legyen ideje kifolyni a forma alatt.


Hamar megdermed, és csomagolható.


Egyelőre két tavaszi formát találtam alkalmasnak: kacsát és a gombát.


Sajnos a bárányka lába annyira vékony volt, hogy beletört a csoki.
Sebaj, a legtökéletesebb úgyis a tojás-forma lesz, azt meg István meghajtja húsvétig.

8 megjegyzés:

  1. Nagyon ötletes és össze sem lehet hasonlítani az üzleti csoki nyuszival.

    VálaszTörlés
  2. Szuper ötlet (ismét :)) Ez lesz a tojáskeresők jutalma?

    VálaszTörlés
  3. Szuper ötlet! ...és húúúúúú, de megennék egy ilyen csokit!

    VálaszTörlés
  4. De szépek :)
    Ezt én is kipróbálom :)

    VálaszTörlés
  5. Locsolóknak remek! Én egy pogácsaformát áldoztam fel, és nyomorgattam tavaly tojássá:-)

    VálaszTörlés
  6. Bocsi, bocsi, bocsi nem témába vágó kérdés: mikor írtál a muffin formába főtt tojásról? Húsvétra alkotnám és bár a lényegre emlékszem azért szeretném elolvasni még egyszer. Kérlek adj valami címkét vagy bármi támpontot ami alapján megtalálom a húsvét és tojás alatt nem volt. Köszi!

    VálaszTörlés
  7. Emili, itt:
    http://gyereketeto.blogspot.hu/2012/02/fott-tojas-maskepp.html

    VálaszTörlés