2012. június 1., péntek

Dunszt a mosogatógépben

A lekvárfőzés elengedhetetlen kelléke nálam immár a mosogatógép.



Az üvegeket ebben csírátlanítom régóta. De arra csak a napokban jöttem rá, hogy miután elkészültem, és itt-ott ragadnak az üvegek kívül is, egyszerűen beteszem a mosogatógépbe.
60 °C-os mosáson elindítom, természetesen vegyszer nélkül. 
Én rendszeres éjszakai lekvárfőző vagyok, így reggel nyitottam ki a gépet. 
Még langyosak voltak a tele üvegek.

Azért megírhatnátok, hogy ez nektek is eszetekbe jutott már, vagy én fedeztem fel a dunsztgépet? :)))
Néha azt hiszem, zseni vagyok, aztán csalódva látom, más blogokon, hogy rajtam kívül már évtizedek óta mindenki így csinálja...
Ha kíváncsi vagy a többi  KONYHA témájú bejegyzésre is, KATTINTS IDE!

46 megjegyzés:

  1. Szerintem zseni vagy, igen. Soha nem jutott volna eszembe lekvárt mosogatni! Pedig milyen egyszerű és nagyszerű ötlet! Köszi, ezentúl csak így csinálom!
    Nellynéni

    VálaszTörlés
  2. :D Mosogatógépet még nem hallottam :) Én a sütőben dunsztolok egy ideje a gőzölés helyett, de azt biztos sokan csinálják.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az a baj, hogy a sütőbe nem fér be annyi, amennyit én el szoktam tenni. :(

      Törlés
  3. Hát mi takaróban dunsztolunk. Se áramot nem használ se semmit. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindig tudtam, hogy drága mulatság, hogy ilyen sokan vagyunk. De minálunk nincs hely, ahogy hetekig sorban álljanak itt-ott a takaróba burkolt lekvárok. Arról nem is beszélve, hogy takarónk sincs annyi, hogy még a lekvároknak is jusson. :(((

      Törlés
  4. El kellett olvasnom még 1x,tehát ZSENI VAGY!!!!!Gondolom,hogy nem celofánt teszel az üvegek tetejére.:))))))))
    Én azt,így maradok a pokrócnál, de befőtteknél kíváló ötlet,zseniális!!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, nekem tetős üvegeim vannak. Celofánnal egyszer próbálkoztam, de olyan béna vagyok, hogy sehogy sem sikerült szép feszesen rápasszintani. :(

      Törlés
  5. Eddig nem hiányzott a mosogatógép -ok, ok még nincs 6 gyerekem :D - de ezután tuti eszembe jut mindig, amikor kerülgetni fogom a takaróval beburkolt lavórokat a lakásban! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Anka, mi is megvoltunk nélküle sokáig, de amikor ide beköltöztünk, 11 éve, akkor kaptam egyet, és azóta sokszor adok hálát érte. Az első gépünk elromlott 10 év után, itt letört, ott csorgott, néhány hónapig agyaltunk, hogy megjavíttassuk, vagy vegyünk egy másikat.
      Aztán végül az új mellett döntöttünk. Azóta megint egy tányért sem mosogatok kézzel. :)

      Törlés
    2. Miért nem az ángynemű tartóban dunsztoltok a tartalék párnák között, ingyen és kerülgetni sem kell.

      Törlés
    3. Babaszoba, ez annyira egyszerű: sem ágyneműtartónk, sem tartalék párnánk. :)

      Törlés
  6. Még mindig mosolygok! :))
    Szuper!
    :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mosolyogj is még sokáig, sokunk örömére. :)

      Törlés
  7. Szerintem ezt Te találtad ki és zseni vagy :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát itthon biztos, de lehet, hogy másnak is eszébe jutott. Sokáig a gyümölcs salátáról is azt hittem, hogy az én találmányom. Igaz, csak 12 éves voltam. :)))

      Törlés
    2. Én már többször olvastam neten erről, nem te csináltad először, de ez semmit nem jelent. A mosogatógép nálunk családtag, nagyon megkönnyíti a mindennapokat.

      Törlés
  8. Ez egyszerűen szuper! Eszembe nem jutott volna, sokszorosan praktikus és aranyos :)))))

    VálaszTörlés
  9. Olyan hálás vagyok a praktikus ötleteidért! Ugyan csak fele annyi gyerekem van, de én fele annyira se vagyok házias.

    VálaszTörlés
  10. zseniális! de hogy biztosan jól értem: a kész lekvárokat teszed be "mosogatni"? ezt ki fogom próbálni, ha tényleg jól értem...
    nem megy be a víz?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, Lilla, jól értetted. Bár van egy nagyon praktikus tölcsérem, ami megakadályozza, hogy nyakig ússzon a konyha a lekvárokban, még így is előfordul, hogy az üvegek kissé ragacsosak lesznek. Alapjában véve ezért gondoltam őket betenni, aztán rájöttem, hogy van egy másik haszna is. :)

      Törlés
  11. Miért kell dunsztolni? Régebben otthon hatalmas paplanokban mi is dunsztoltuk a lekvárt. De tulajdonképpen miért? Én évek óta nem dunsztolom és semmi speckó csírátlanítást sem végzek. És sosem romlott meg egy darab lekvárunk sem.
    De egyébként szuper ötlet a mosogatógépes dunszt :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Rita!
      A dunsztolás lényege, hogy lassan hűl ki a lekvár, így hatékonyabban elpusztul minden mikroorganizmus, ami miatt megromolhat.
      Évekig én sem dunsztoltam, de egyszer felrobbant a kamrámban néhány üveggel. Hát azt szeretném megelőzni. :)))

      Törlés
  12. Virág, amikor nyers befőttet teszek el, akkor dunsztolok a sütőben, a vízben gőzölés helyett. Meg a bodzaszörpöt is így csinálom most. Berakom hidegen, 100 fokon egy-másfél óra, 12 üveg fér be nekem. Ha két forduló van, akkor az elsőt kirakom takarók alá (az ágyneműtartóba :) ), a második pedig a sütőben hűl. Három forduló mondjuk még nem volt...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na pont ez az, a mosogatógépben simán elfért 40 üveg. :)

      Törlés
  13. Te egy ZSENI vagy, nem kétséges, akár feltalálták ezt előtted, akár nem. Rengeteget tanulok tőled, csodálom leleményességedet, ötleteidet. Köszönöm is nagyon! Noémi és 4 leányka

    VálaszTörlés
  14. Csúcs! Hihetetlen ötletes egy nőszemély vagy!
    Én mondjuk nem főzök be, csak hatszáz évente, akkor elkerülgetem a pokrócot. Na meg nincs is mosogató gépem.:)

    VálaszTörlés
  15. Én múlt héten főztem be először önállóan. Dunsztoltam, mert se dunsztgépem (mert ilyen is van, "befőző gép" (sic!), csak 50 ezer... :P), se mosogatógépem nincs. Hát nagyon remélem, hogy elég hatásosak voltak a takarók. :) De maúgy ez egy jó ötlet. És hatvan fok elég nekik?

    VálaszTörlés
  16. Zseniális ötlet! Több "legyet" egy csapásra ráadásul! :D

    VálaszTörlés
  17. Én is pont a fokról akartam kérdezni. Az én mosogatógépem max.65 fokon dolgozik. Nem kell neki a 100?

    VálaszTörlés
  18. Látszik, hogy fáradt vagyok. Tíz percig azon gondolkodtam, hogy hogy nem törnek össze az üvegek centrifugálás alatt, mert mosógépet olvastam :D

    VálaszTörlés
  19. Szuperanyu vagy! Nagyon jó ötlet, kár, hogy nincs mosogatógépünk. Idén nem is főztem be szinte semmit csak egy kevés lekvárt mert nemt udom egyszerűen hova tenni 45 nm-en az üvegeket.

    Rita ha telenyomod tartósítószerrel biztos nem kell dunsztolni, de a házi befőzésnek a hatalmas előnye az, hogy minél kevesebb tartósítószert használjunk.

    VálaszTörlés
  20. Nagyon -nagyon jó ötlet, egy dolog viszont aggaszt...mi van azokkal az üvegekkel, amik útközben kipattannak(mármint a kupak)...eddig szimplán hűtőben tároltam és el-elfogyasztottuk, de így ez nem lehetséges. Ma bodzaszörp készül, ki fogom próbálni, majd nagyon elővigyázatos leszek, hogy ne legyen rossz kupak az üvegen....jó olvasni ezt a blogot! Köszönöm! :)

    VálaszTörlés
  21. Én a befőtteket egy elromlott hűtőszekrényben dunsztolom.Évek óta,és az is bevált.Igaz azok kicsit ragacsosok maradnak.De ez az ötlet nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
  22. hát,én le vagyok nyűgözve! biztosan kipróbálom a következő alkalommal.köszi az ötletet.

    VálaszTörlés
  23. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tünde, nekem még sosem pattant el...de persze ezt nem garantálhatom. :)

      Törlés
  24. Én nálad olvastam először, így nekem Te találtad föl. Nagyon köszönöm. Ma fűszeres paradicsomot és mentaszörpöt fogok mosogatni. :)

    VálaszTörlés
  25. Szuper ötlet! Utáltam a ragacsos üvegeket! És hogy még dunsztolódik is! :)

    VálaszTörlés