2011. december 28., szerda

Mindig friss petrezselyem


Amikor karácsony másnapján sétálni indultunk, Soma elképedt, milyen üres és csendes a város.
Meg is kérdezte, nem halnak-e meg ilyenkor emberek, akik elfelejtenek bevásárolni. Hiába, Soma már a nonstop nyitva tartó üzletek világába született bele.
Nekem viszont különös örömet jelent, ha nem kell boltba mennem, mégis gondoskodhatok arról, hogy minden friss legyen itthon.
Például a petrezselyem is.


Tudtátok-e, hogy a levesbe vásárolt fehérrépa tönkjét vízbe áztatva folyamatosan kihajt újra és újra a friss petrezselyem?
Emlékszem, nagymamámnál mindig volt az ablakban ilyen petrezselyem, és a számomra legendás borsólevesbe én tehettem bele a friss zöld levélkéket.
:)

5 megjegyzés:

  1. Ó,de jó!!Én ezt eddig miért nem tudtam??

    VálaszTörlés
  2. ha pedig veszel esetleg csokorban, azt vízbe állítva a hűtőbe kell rakni, úgy bírja legtovább. ;)

    VálaszTörlés
  3. Használom én is, és imádom :-)! Csak az a baj, hogy max. két hétig bírja, aztán berohad az alja (legalábbis nálam) :-(, de akkor úgyis kell új!

    VálaszTörlés
  4. Én sem tudtam eddig. A csokrot én is mindig egy pohár vízben a hűtőben teszem, de ezt a fortélyt nem ismertem.. Na de ezután majd kipróbálom. :) Köszi.

    VálaszTörlés
  5. Igen. Ez nagyszerű, ha az embernek nincs két macskája, akik minden friss zöld levélkére lecsapnak cicafű híján. :D
    Nekem ezért a hűtős, sőt a mélyhűtős változat vált be leginkább. A hűtős a fentebb Réka által ismertetett módszer. Én részemről felaprítom frissen a petrezselymet és jégkocka tartóba adagolom.
    Mostantól pedig még élvezetesebb lesz: mert hozott nekem egy petrezselyemvágót a Jézuska!

    VálaszTörlés