2013. július 1., hétfő

The Very Hungry Caterpillar - tábor, 1.nap

Elkezdődött hát az idei nyár első tábora. Témája a The Very Hungry Caterpillar című könyv feldolgozása.
Kilenc lelkes, vidám gyerkőccel vágtunk neki a hétnek.
Le a kalappal mindannyiuk előtt, végigdolgozták ám a napot becsülettel!


Ma megismerkedtünk a hét főszereplőjével :)


Többször átolvastuk a könyvet, megnéztük a youtube videókat a kis hernyócskáról.
Meghívtuk a házunkba is, a keresztgerendáról figyelt minket egész nap.


Aztán megéhezett ám a csapat, így gyorsan elkészültek a tányéralátétjeink. 
Egyszerű, DoItYourself kivitelben egy-egy hernyócska ihlette rajz, majd lamináltuk őket. Nem gond, ha kiborul a kakaó, vagy lecsurog a ketchup a tányérról. :)


A tízóraiját mindenki maga készítette.
Alapanyagok:
banán, nutella, ropi, gabonapehely.


A fiúknak kicsit több problémája akadt a kenegetéssel, 


de könnyebben meg is oldották a problémát :)


Az első témakör a hét napjai volt, memoriztunk,  


Candy and Spidert is játszottunk...énekeltünk.


A nap második témája a "milyen betűvel kezdődik" volt.
Ehhez egy nagyon jó kis bevezetőjátékot használtam. 
Hát nem sok látszik belőle...nem bizony, nagyon nagy sikert aratott!


Próbáltam a gyerekek közé férkőzni, de olyan szorosra zárták a kört, hogy csak nem sikerült:)


Innen sem jött össze....


Szóval akkor bemutatom nektek:

ABC DRING a neve.


A Djeco márkanév nekem már önmagában garancia, ők gyártják a BLABLA-t is.

Mind a két játék szókincsfejlesztő, igazi családi társas.
Nagyon hálás vagyok a Djeconak, hogy nem limitálta a játékosok számát a hat főben, mint a legtöbb játékgyártó, hiszen mi általában többen vagyunk. Ezt is éppen nyolcan játszották :) 
A grafikáért egyenesen rajongok, nézzétek meg a kártyákat!

(forrás: okosjatek.hu)

Amiért még érdemes megvásárolni a játékot: a betűkártyák, és a csengő :) Kár, hogy ékezetes és kettősbetűk nincsenek benne, de mindent mégse kívánhatok...ezért alkottam meg a Betűműhelyt.

Viszont holnap új játékot mutatok, amihez nagy kincs, ha van csengőnk...:) És az Abc Dringben van egy csengő! :)

Miután magyarul begyakoroltuk a feladatot: adott hanggal szavakat kerestünk, mindez angolul következett.
Mivel a csapat nagy része csak most kezdte az idegen nyelv tanulását, előre elkészítettem a kártyákat hozzá.


Ezek alapján mindegyik gyerkőc meg is tanult pár szót, majd elkészítették a saját tanuló szókártyáikat is.


A faliújságra kikerültek a hét napjai, és a főszereplőnk:
 egy C betűs Caterpillar :)


Folyt.köv. holnap! :)

6 megjegyzés:

  1. Virág, le a kalappal előtted, nagyon jó kis programot állítottál össze. A csoportban is írtam már, nagyon élveztük a mai napot, izgatottan várjuk a holnapot! Örök hálám neked, amiért megmutatod, hogyan tudunk mi, anyukák a gyerekeinkkel foglalkozni! Sajnos az előző generáció már feminista ideológiával fertőződött, és napi 8 órát dolgozott, nekünk nem volt kitől ellesnünk ezt. Most tanulom Tőled! Szeretettel: Andi.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Andi, mi mást is mondhatnék: köszönöm, hogy írtál. :)

      Törlés
  2. Kedves Virág!

    Bár én is jelentkeztem a táborra, viszont nem vagyok fent a facebookon és csak később láttam, hogy ez szükséges a részvételhez. Emiatt csak itt követem az eseményeket és merítek a leírtakból a következő napunkra. Hálás köszönettel ezért is!

    Barátságos üdvözlettel:

    Kiss Orsi

    ( off: pár hete írtam e-mail-t neked,egy kis bemutatkozással és egy kéréssel, hogy szeretnék felkerülni az otthonoktatós levelezőlistára, nem tudom, lehet, hogy elkallódott a levelem, újraküldöm, de melyik címedre menjen?? :-) )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Orsi!
      Tegnap átfésültem a leveleimet, de nem találtam a kérésedet a csoporttal kapcsolatban. Alapjában véve mindegy, melyik címre írsz, de talán a sarosdi.virag@gyereketeto.hu a legalkalmasabb. Köszi! :)

      Törlés
  3. ha nem baj,francia szakkörre viszem az ötleteket!

    VálaszTörlés