2012. február 3., péntek

Bögremelegítő tutorial

Előre szólok, nagyon egyszerű, szinte egyszerűbb, mint ahogy itt leírom. :)
Kézzel is érdemes nekiállni, a varrógép csak kicsit gyorst rajta.
Először is szemrevételezzük a bögrét, melyre készítjük a melegítőt. Egyszerűbb a dolgunk, ha egyenes henger a bögre alapja, és nem szélesedik avagy keskenyedik. 
Mérjük le, mekkora legyen a melegítő magassága, és szélessége, és hagyjunk rá fél-fél centit a varrások miatt.
Én egyben vágtam ki, és félbehajtottam, de ha kisebb maradékokból dolgozunk, akkor ugye kétszer kell venni a téglalapot.


Egy téglalapnyi vatelint is vágunk.


A bögremelegítő textiljét most díszíthetjük, én csak egy csík csipkét varrtam rá.


Utána színt színre fordítunk, és az egyik oldalra bedugunk egy kb. 3 cm hosszú kalapgumit, amivel gombolni tudunk majd.
Hozzávesszük a vatelint, és a három réteget egymáshoz varrjuk. Oldalt hagyunk egy kis rést, ahol kifordítjuk majd.
Ezt a kis rést kézzel varrtam össze.


A másik oldalra kerül a gomb.


Kész. :)


5 megjegyzés:

  1. Köszönöm szépen, Virág. Azt hiszem, a hétvégén meg is próbálkozom vele. Az eredményről mindenképpen beszámolok.
    Szép hétvégét Nektek!
    Bettus

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem bögrehűtőre lenne szükségem reggelente, amikor nem elég gyorsan hűl a tea! :-)

      Törlés
    2. Csak rajta, menni fog! Köszönöm, ha megmutatod utána! :)
      Kriszta, tedd ki az ablakba! :)

      Törlés
  2. Hűtés: mióta Karinának teát is teszek a sulira, soha nem csak forralt vizet öntök a kancsóba, hanem kb. egynegyede hideg víz. Így mi is gyorsabban tudjuk inni...
    Melegítő: pont a héten dobtam ki a 12 éve Amcsiból hozott kávémelegítőt. Egyik turisztikai központban úgy szolgálták fel a kávét, hogy ráhúztak egy papír/parafa átmenetnek tűnő kis anyagot, ami segített abban, hogy a forró bögrét fogni tudjuk. Elvileg egyszer-használatos volt, de én rengetegszer használtam egy időben.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Virág, bevallom, béna vagyok a varráshoz. Annyira, hogy a leszakadt gomb felvarrása kihívás nekem. Nézegetve a munkáidat, egyre jobban kedvet kapok hozzá, hogy én is csináljak egy ilyen szépséget. Köszönöm, hogy ennyire részletesen feltetted ezt a kis bögremelegítőt.

    VálaszTörlés