2011. október 23., vasárnap

Apple cider, avagy forró-almás-fűszeres bögrében

Nem tehetek róla, de ősszel és télen nekem csak a forró innivaló esik jól.
Forralt bor, puncs, tea, forró csoki, mind sorra kerülnek ilyenkor. Tegnap apple cider-t kortyolgattuk vacsora után. Emlékszem, a kicsik ízlelőbimbói tavaly még nem voltak hozzászokva a fűszeres ízhez, de idén nagyon ízlett mindenkinek.
Az eredeti itóka almaborból készül, a gyerekek kedvéért kicsit bolondítottunk rajta.

Hozzávalók:
1 liter almalé
3 dl víz
forralt bor fűszer keverék, vagy a szokásos fűszerek.
(fahéj, szegfűszeg, ánizs, szegfűbors)
Csak egész fűszereket használok, mert nem szeretem, ha az ital tetején por úszkál. :)
a felnőttek bögréjébe egy kevés rum
méz


Az almalével felforrósítom a vizet, és a fűszereket, fedő alatt hagyom állni kb negyed órácskát.
Poharakba töltöm, mézzel, rummal ízesítem, majd egész fahéjjal kevergetjük.

1 megjegyzés:

  1. Kedves Virág!

    Nagyon régóta "zugolvasóként" végigkövetem a blog által a mindennapjaitokat.Szeretem ahogyan és amit írsz.:)Már az előző blogod(8 éhes száj) is olvastam szinte az elejétől.Lenne egy hatalmas kérésem hozzád.Korábban írtad,hogy nem vesztek felvágottat.Érdekelne ,hogy akkor mivel helyettesíted ezeket az étkezéseket?Ha kedved és időd engedi szeretnélek megkérni,hogy írd már le miket esztek, miket főzöl,akár képillusztráció nélkül is.S hogy miért kérlek erre?Tizenvalahány éve főzök, változatosan, de minden recepted amint lehetett kipróbáltam,hiszen annyi ötlet van benne, hogy kihagyhatatlan a reprodukálása.:)Biztos vagyok benne ,hogy más olvasód is örömmel venné ha megosztanád ezeket velünk.
    Most olvastam egyébként a házi vegeta bejegyzésed, én kb. 2 hónapja csináltam, sóval ,befőttesüvegbe, tökéletes lett.És ami még fontos: még csak hideg kamra sem kell, elég egy műanyag edényben tárolni a konyhaszekrényben, nem romlik meg ott sem(tapasztalat),hisz a só tartósítja.
    Remélem nem veszed tolakodásnak kérésemet!
    Üdvözlettel: Edina

    VálaszTörlés