2012. május 9., szerda

Táborozás - búcsú


Egy jó szülő sok-sok szakkönyvet olvas el, mielőtt egy szót is szól a gyerekhez.
Ezekből az okos könyvekből megtudhatja, mi mindent nem szabad mondania a gyerkőcnek táborozás előtt.
Vegyük sorra:

-Jó legyél!
Ez orbitális hiba. Azt üzenjük neki, hogy meg kell felelnie az elvárásoknak, nem lehet olyan, amilyen valójában. Kontroll alatt kell tartania viselkedését, figyelnie kell minden pillanatban, így elnyomja természetes vágyait, megfelelési kényszert alakíthatunk ki benne.

-Hiányozni fogsz!
Csak ezt ne! A gyereknek az a feladata, (és a tábor is eme feladatot hivatott segíteni) miszerint le kell válnia a szüleiről. Ha ezt csak a mi fájdalmunk árán tudja megvalósítani, olyan terhet rakunk rá, amivel nem tud megbirkózni: ő lesz a felelős a mi boldogtalanságunkért.

-Érezd jól magad!
Jól meggondoltad amit mondasz? Mi van akkor, ha nem érzi jól magát? Pedig te azt adtad útravalóul, hogy neki jól kell éreznie magát. Nincs mese, kifizetted a tábort, csomagoltál egész éjszaka, reggel elkésel a munkából, mert a vonat csak 9-kor indul, és nem érzi jól magát? Hálátlan kölök!

Mindezeket végiggondoltam, és csak álltam ott reggel a vasútállomáson.
Sorakoztak, 2 perc, és itt a vonat.

Puszi, kiskereszt, és gyorsan a fülébe súgtam:

Jó legyél ám, iszonyatosan fogsz hiányozni, érezd jól magad, kisfiam!

Á, mindegy...majd keresünk neki egy jó pszichiátert, ha felnő...

24 megjegyzés:

  1. :-)))) És míg olvastam végig azon gondolkoztam, hogy akkor mit mondasz majd neki :-)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezen gondolkoztam egész este...mit mondjak majd?

      Törlés
  2. LOL :D

    Egyébként szerintem a bölcs pszichomókusoknak, kutatóknak, akik gyakorta gyermek nevelése nélkül osztják az okosságot:
    - előbb gyereket kéne csinálniuk, mielőtt bármit mondanak, írnak,
    - maguknak is egy pszichomókusra lenne szüksége.

    :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen...épp a minap gondolkodtam el rajta, milyen jó anya is voltam, míg nem lettek gyerekeim. :)

      Törlés
    2. :)))) Hogy ez mennyire igaz! Akkoriban még én is jó anya voltam,határozott elképzelésekkel:))

      Törlés
  3. Azt sem tudom sírjak vagy nevessek!
    olyan igazi :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Timcsa, nem kell dönteni: mindkettőt. :)

      Törlés
  4. Jaj, most nagyon jót nevettem, köszönöm, Virág! És persze rögtön el is raktároztam magamban mindent, ha egyszer Bori táborba megy...:-)
    Ma megkértem kétéves dumaládámat, hogy végre fogadjon szót nekem. Okosan nézett rám a szemüvege mögül,és azt mondta: Jó, Anya. Aztán néhány órával később kérte, hadd nézzen tévét, én nemet mondtam, mire ő: Anya szófogad Boji, igumbugum Anya... Jót nevettem és összepusziltam...
    Ha ő szófogadó, nekem is annak kell lennem.:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hiába, látod, tudják már kétévesen is...:)

      Törlés
  5. Én is ezt mondtam volna! :D Hajni

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, Hajni! :)

      Istvánom azt mondja, kihagytam a "Vigyázz magadra" -t, ő ezt is szokta neki mondani.
      :)

      Törlés
  6. Összeráncolt szemöldökkel olvastam az első részt, hogy a csudába, megint rosszul csináltam, hétfőn Hannának pont ezeket mondtam az állomáson...

    Hálásan köszönöm, hogy a végén nemcsak, hogy megnyugtattál, de meg is nevettettél. Nagyon!!!
    Ágnes

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na, kíváncsi vagyok, hányan voltak, akik az első tilos mondat után elkattintottak az oldalról! :)

      Törlés
  7. Baccuskulcs, én képes vagyok ezeket a mondatokat reggel az oviban is mondani Rékának, amikor otthagyom. Akkor most szegény gyereknek rongálom a lelkivilágát?
    A végén még kiderül, hogy az a vidám, nevetős kislány, akit délben kapok, amikor megyek érte és akiről az óvó néni mindig csak jót mond búcsúzóul, csak kötelességet teljesít... :S
    Elmennek a csudába a pszichomókusok!
    Ja és ha valakinek eszébe jut valami más, amit mondhatnánk a gyereknek, amikor elköszönünk tőle hosszabb-rövidebb időre, kérem, ossza meg velem is! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na akkor még néhány bölcsesség:

      -Vigyázz magadra!
      -Siess ám haza!
      -Írj, telefonálj, stb
      -Öltözz fel rendesen!
      -Moss fogat!
      -Fogadj szót a tanító/óvó néninek!

      :)

      Törlés
  8. A legjobbat nem mondtad, amit nekem mondott anyam mindig, amikor odaadta a tabori zsebpenzt, h "Aztan el ne koltsd!" En meg ott alltam es azon toprengtem, h akkor mit csinaljak vele??? :DDD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zsuzsi, apukám mesélte, hogy nagymamám mindig ezt mondta neki. Poénból én is sokszor mondom a gyerekeknek. :)

      Törlés
  9. És ha csak ennyit mondanánk : szeretlek!
    ???

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Orsi, igazad van, sokszor nem lehet elégszer mondani. :)

      Törlés
  10. Ezeket a szavakat nem az esze mondja az embernek, hanem a szíve!
    Egyébként is szerintem a kisfiam szó és a puszi egyensúlyba hozza a mérleget, nemigaz? :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Krisz, amit az eszemmel szoktam mondani, arra nem is emlékszem másnap. Namost hogy ez jó, vagy rossz, azt nem tudom. :)

      Törlés
  11. Ez a könyv ír arról is, hogy szerintük mit kell mondani...??? Csupa ilyeneket mondtam az enyémeknek (még úgyabbakat is a "mindenttudó" kamaszkorban!) , de egyik sem kötött ki pszichológusnál. Ezek a modern könyvek néha az agyamra mennek! Jót nevettem a reakciókon és a válaszaidon! Erika

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Erika, ez nem egy konkrét könyv, hanem olvastam én már mindent, ami lelket öntött belém néha. :)
      De a lényeg úgy látszik nem változik...

      Törlés
  12. :)))))) Jót nevettem:)
    Az enyém idén megy először táborba, a Biblia táborba egyedül, az edzőtáborba megyek én is vele. Így nagy érdeklődéssel olvastam a bejegyzésed :))

    VálaszTörlés